Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Σημασία γραπτού βαθμού στις εξετάσεις


Καθοριστική σημασία για τους χιλιάδες υποψήφιους έχει ο γραπτός βαθμός στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Όπως αναφέρουν Τα Νέα (3/12/2009), ο γραπτός βαθμός είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθμολογίας σε κάθε μάθημα καθώς έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούμενα δεδομένα. Από αυτή την άποψη η γραπτή επίδοση των υποψηφίων έχει μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας του υποψηφίου.



Ιδιαίτερα η βαθμολογία στα γραπτά των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας παίζει καθοριστική σημασία καθώς µια µονάδα στο πρώτο µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας δίνει διπλάσια (περίπου) µόρια από µια µονάδα στα υπόλοιπα µαθήµατα και µια µονάδα στο δεύτερο µάθηµα αυξημένης βαρύτητας δίνει 50% (περίπου) περισσότερα µόρια από µια µονάδα στα υπόλοιπα µαθήµατα.

Από πέρσι στη διαδικασία της βαθμολόγησης ο πρώτος βαθμολογητής δεν υπογραμμίζει ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό αλλά απλά αναγράφει με κόκκινο στυλό το βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στυλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει το βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 – 100.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης και αφού ελεγχθεί η αναγραφή του βαθμού του δεύτερου βαθμολογητή σε κάθε γραπτό και στις δύο θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως, αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α΄ βαθμολογητή και ελέγχεται, αν έχει διαφορά από το δεύτερο βαθμολογητή μεγαλύτερη των 12μονάδων. Εάν η διαφορά είναι μεγαλύτερη από 12 μονάδες στην κλίμακα 0 - 100, τότε το συγκεκριμένο τετράδιο, αφού επικαλυφθούν οι βαθμολογίες του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή με αδιαφανή αυτοκόλλητα, παραδίδεται από τη γραμματεία στον αναβαθμολογητή, ο οποίος, σημειωτέον, δεν μπορεί να είναι από αυτούς που αξιολόγησαν το συγκεκριμένο γραπτό για πρώτη ή δεύτερη βαθμολόγηση.

Μερικά παραδείγματα:

Περίπτωση 1: Πώς το 19 γίνεται 10,6 !

Στην περίπτωση ενός μαθητή με 19 προφορικό βαθμό (μέσο όρο των 2 τετραμήνων) σε κάποιο μάθημα που γράφει στο ίδιο μάθημα 10. Επειδή ο προφορικός βαθμός είναι μεγαλύτερος από τον γραπτό περισσότερο από δύο (2) μονάδες, ο προφορικός βαθμός ελαττώνεται έτσι ώστε να είναι μεγαλύτερος από τον γραπτό κατά δύο (2) μονάδες, διορθώνεται, δηλαδή, στο 12. Ο τελικός βαθμός γίνεται 10,6

Η αντίστροφη περίπτωση: Πώς το 12 γίνεται 17,4 !

Στην περίπτωση ενός μαθητή ο οποίος έχει προφορικό βαθμό (μέσο όρο των 2 τετραμήνων) 12 αλλά γράφει 18. Στην περίπτωση αυτή που ο προφορικός βαθμός είναι μι­κρότερος από τον γραπτό περισσότερο από δύο (2) μονάδες, ο προφορικός βαθμός αυξάνεται έτσι ώστε να είναι μικρότερος από τον γραπτό κατά δύο (2) μονάδες, δηλαδή διορθώνεται στο 16. Στην περίπτωση αυτή ο τελικός βαθμός γίνεται 17,4

Τί αλλάζει για τους υποψήφιους του 10%

Σύμφωνα με το Άρθρο 25 Ν.3687/2008 το 2010 έχουν δικαίωμα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο για το 10% των θέσεων εισακτέων όσοι έχουν αποκτήσει βεβαίωση πρόσβασης το 2009 και το 2008. Αυτή η αλλαγή είναι πολύ πιθανόν να μειώσει τον αριθμό των υποψηφίων της κατηγορίας του 10% αλλά και να χαμηλώσει τις βάσεις εισαγωγής στις περισσότερες σχολές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου