Αρ.Πρ.44135/Γ2/15-04-2009/ΔΣΠ/ΥΠΕΠΘ
ΘΕΜΑ:Οδηγίες για την αξιολόγηση της παραγωγής κειμένου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας του ΓΕΛ και του ΕΠΑ.Λ.
Μετά την έκδοση του Π.Δ 12/2009 (ΦΕΚ Α΄22) που αφορά στην τροποποίηση του Π.Δ 60/2006 (ΦΕΚ Α΄65) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου» σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σύμφωνα με την εισήγηση του Συντονιστικού Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (πράξη 07/01-04-09) σχετικά με την αξιολόγηση της παραγωγής κειμένου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθώς και Ημερήσιου και Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου: 1.Το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου αξιολογείται με είκοσι (20) μονάδες.
Κριτήρια για την αξιολόγηση του περιεχομένου είναι:
- η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος,
- η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεων με την παράθεση κατάλληλων επιχειρημάτων,
- η ανάπτυξη όλων των θεματικών κέντρων, η πρωτοτυπία των ιδεών,
- ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το παραγόμενο κείμενο κ.ά.
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της έκφρασης είναι
- η σαφής και ακριβής διατύπωση,
- ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος,
- η επιλογή της κατάλληλης γλωσσικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του παραγόμενου κειμένου,
- η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων,
- η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της δομής είναι
- η λογική αλληλουχία των νοημάτων,
- η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση προτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων μερών του κειμένου),
- η ένταξη του παραγόμενου λόγου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.ά.
από την εκπαιδευτική κλίμακα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου